Friday, January 23, 2009

NOT ONLY LITERACY, BUT ALSO DECENCY.

Saya mulai blog ini dengan satu kenyataan keras di atas. What we need is not only literacy (ilmu pengetahuan celik huruf, boleh tulis baca, dsb) but we also need decency in life. Decency saya maksudkan kesopanan, ketertiban, hemah tinggi, merendah diri serta berhati mulia. Makna decency boleh dikaitkan dengan benevolence (kemurahan hati), courtecy (kesantunan) .
Dalam kesempatan ini, saya ingin menulis dalam blog ini tentang langkah-langkah menuju kejayaan, kecemerlangan dan kegemilangan tanpa mengenepikan soal decency. Tentu sekali saya tujukan penulisan ini kepada diri saya sendiri, anak-anak saya, murid-murid saya, rakan-rakan para pendidik dan semua yang berasa bertanggungjawab untuk membentuk pemikiran moral yang tinggi berdasarkan nilai-nilai terpuji yang universal sifatnya.
Saya mengajar Pendidikan Moral, dan saya terlibat dengan Pendidikan Moral, Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan di peringkat daerah, negeri dan kebangsaan. Maka saya berharap dapat menyumbang sesuatu untuk negara demi kecintaan kepada Tuhan dan kepada kebenaran. Terima kasih anda sudi mengikuti blog ini.

No comments:

Post a Comment